Senin, 27 Agustus 2012

SOAL BUDAYA KERJA

BUDAYA KERJA
Bahagian ini berkaitan dengan budaya kerja. Ia terbahagi kepada dua iaitu sikap individu dan organisasi.
Bagi setiap persoalan, sila gunakan skala di atas dan BULATKAN jawapan anda pada nombor yang disediakan di sebelah kanan setiap soalan.
1    Saya mempunyai hubungan yang baik dengan rakan sekerja    1    2    3    4    5
2    Saya mempunyai sikap bertolak ansur dengan rakan sekerja    1    2    3    4    5
3    Kami sering berkongsi maklumat antara satu sama lain demi kesinambungan kerja    1    2    3    4    5
4    Saya sering berasa bimbang sekiranya saya tidak menepati waktu datang bekerja.    1    2    3    4    5
5    Kami menyokong antara satu sama lain walaupun isu bukan berkaitan pekerjaan.    1    2    3    4    5
6    Kami mempunyai semangat kerja berpasukan    1    2    3    4    5
7    Kami melakukan perancangan masa untuk melakukan kerja bersama – sama.    1    2    3    4    5
8    Terdapat individu yang tidak mesra dengan rakan sekerja    1    2    3    4    5
9    Pekerja bersedia untuk berkongsi idea baru    1    2    3    4    5
10    Saya sentiasa merasakan nilai kemesraan diterapkan dan diamalkan oleh pekerja lain.    1    2    3    4    5
11    Pekerja sedia berkongsi ilmu pengetahuan mereka dengan yang lain    1    2    3    4    5
12    Sikap hormat – menghormati wujud dalam diri setiap rakan kerja    1    2    3    4    5
13    Saya memahami beban dan bidang tugas setiap pekerja dalam organisasi.    1    2    3    4    5
14    Saya merasakan tindakan saya mengambil setiap keputusan adalah demi kepentingan semua pihak.    1    2    3    4    5
15    Saya tidak kisah dengan masalah yang di tanggung oleh pekerja lain    1    2    3    4    5
16    Menangguhkan kerja adalah perkara yang remeh dan biasa bagi saya    1    2    3    4    5
17    Saya sedia dan senang berkongsi masalah dengan pekerja lain.    1    2    3    4    5
18    Saya suka menyiapkan kerja dalam tempoh masa yang diberikan.    1    2    3    4    5
19    Saya rasa tidak salah dalam masa terluang apabila tidak kerja saya membuat kerja lain selain kerja.    1    2    3    4    5
20    Saya akan menghulurkan bantuan untuk menyiapkan kerja orang lain sekiranya kerja saya telah siap.    1    2    3    4    5



Tidak ada komentar:

Posting Komentar